Projekta plānošanas stadijā pirms ekspluatācijā esošas stacionāras iekārtas atjaunošanas vai modernizācijas procesu uzsākšanas, pasūtītājs iesniedz iesniegumu, kurā norāda stacionāras iekārtas, uz kuru būtu attiecināma atļauja nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu, aprakstu, mērķi, darbības jomu un plānotos modernizācijas vai atjaunošanas darbus, norādot plānotās izmaiņas apakšsistēmas veiktspējas parametros, kā arī pilnvaro kontaktpersonu saziņai ar novērtēšanas grupu novērtēšanas procesa laikā. Iesniegumam pieteikuma iesniedzējs pievieno pieejamo projekta dokumentāciju.
- Kad iesniegums saņemts:
- tiek fiksēts dokumentu saņemšanas datums un piešķirts novērtēšanas lietas identifikācijas numurs;
- Inspekcija piecu darba dienu laikā izveido novērtēšanas grupu;
- Inspekcija var noorganizēt koordinācijas sanāksmi ar pieteikuma iesniedzēju, lai precizētu iecerētās stacionāras iekārtas modernizācijas vai atjaunošanas tvērumu apjomus un saistību ar APIS procedūrām;
- viena mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pārbauda dokumentācijas pilnīgumu, vai informācija dokumentos ir pietiekama detalizēta novērtējuma veikšanai;
- trīs mēnešu laikā veic detalizēto novērtēšanu;
- veic novērtēšanas procesa pareizas piemērošanas pārbaudi;
- pieņem lēmumu par APIS piemērošanu stacionāras iekārtas modernizācijai vai atjaunošanai.